Leden 2009



Písnička ze Spirita 2

31. ledna 2009 v 16:55 | Klárka |  Hřebec Spirit

Písnička ze Spirita

31. ledna 2009 v 16:54 | Klárka |  Hřebec Spirit



Logo Jarní jezdci

20. ledna 2009 v 18:13 | Klárka |  Star stable 3

LOGO STAR-STABLE 3 JARNÍ JEZDCI!!!!

Image Hosted by ImageShack.us

Star stable 1, 2

20. ledna 2009 v 17:54 | Klárka |  Hra Star table


Zaříkávač koní

20. ledna 2009 v 17:04 | Klárka |  Filmy s koňmi

Zaříkávač koní

http://www.soundtrack.cz/images/941v.jpg


Koně

20. ledna 2009 v 16:20 | Klárka |  Hra Star table









Prosím zúčastněte se!

20. ledna 2009 v 15:16 | Klárka |  SONB
Ahoj!
Mám pro Vás SONB!! Stačí jen do komentářů napsat přezdívku a blog.
Tak pište!!!!

Tady jsou ceny:
Cena za 1.místo: Diplomek jmenovka
Cena za 2 místo: Diplomek
Cena za 3 místo: Jmenovka

Mince s koníky

20. ledna 2009 v 13:14 | Klárka |  Obrázky koní
Zlatý s Irským Tibkerem
Další s Irským kobem
Bronzový s arabem
Stříbrná klisna s hříbětem v moři :-)
Zlatý vzpínající se frís
Zlatí fjordové

Návody

19. ledna 2009 v 17:53 | Klárka |  Hra Star table
menu podzimní jezdci.jpg

Menu hry Star table
osoba kůň.jpg
rady.jpg
trofeje.jpgúkol.jpg
lola2.jpgbatoh.jpg

Často kladné otázky

19. ledna 2009 v 17:36 | Klárka |  Hra Star table
Často kladené otázky :

Často kladené otázky - Star Stable 1
? Nemůžu hru spustit. Co mám dělat?
! Ujisti se, že tvůj počítač splňuje minimální hardwarové a softwarové požadavky. Pokud ano, ujisti se, že máš nejnovější drivery grafické karty a že sis nainstalovala nejnovější aktualizace operačního systému pomocí Live Update. Pokud máš problémy pořád, kontaktuj PC specialistu, tvůj počítač může být rozbitý.
? Nemůžu hru hrát. Běží příliš pomalu a/nebo padá.
! Tenhle problém může mít řadu příčin:
Ujisti se, že tvůj počítač splňuje minimální hardwarové a softwarové požadavky.
Ujisti se, že jsi nainstalovala aktualizace operačního systému a drivery grafické karty.
Vypni všechny programy, které běží na pozadí.
Restartuj počítač a pusť hru znovu.
Můžeš mít problémy s hardwarem. Kontaktuj PC specialistu.
? Chybí zvuk.
! Ujisti se, že máš zapnuté reproduktory a že není zvuk stažený na minimum. Zkontroluj totéž i v menu Start - Nastavení/Ovládací panely/Zvuky a zvuková zařízení.
? Nevím, jak mám hru uložit.
! Hru můžeš uložit pouze na místech k tomu určených, a až poté, co jsi dokončila úkol Dobrou noc, spi sladce. Hru si můžeš uložit ve všech stájích a v přístřešcích v lese. Místa, kde si hru můžeš uložit, jsou na mapě označená fialovými tečkami a v krajině fialovým třpytem.
? Nemůžu nakrmit/napojit/vyhřebelcovat svého koně?
! Asi používáš nesprávné jídlo/kbelík/kartáč (a nebo jsi zůstala v sedle). Správný kbelík se dá koupit pouze v obchodě v Jorviku, zatímco kartáče můžeš koupit kdekoli. Kartáče a kbelíky, které můžeš použít, jsou modré.
? Jak můžu hru uložit?
! Na začátku hry ti pan Herman řekne, jak můžeš hru ukládat. Místa, kde hru můžeš uložit, se objevují na mapě jako fialové tečky. Pokud chceš hru uložit, prostě dojeď na místo, které je na mapě označené.
? Jak mám své postavě říct, kam má jít? A co mám dělat, když mě někdo požádá o pomoc?
! Podívej se do Rad pro začátečníky, kde najdeš spoustu užitečných tipů. Rady pro začátečníky se objevují během celé hry. Pokud si chceš Rady přečíst znovu, klikni na ikonu otazníku na liště dole.
? Jak hru ukončím?
! Hru můžeš ukončit kliknutím na ikonu šipky na liště dole. Tak se hra sice ukončí, ale neuloží. Pokud chceš hru uložit, musíš najít místo označené fialovou tečkou a zvolit variantu "Uložit hru a skončit".
? Jak svou postavu ovládám?
Tvoje postava se ovládá klávesnicí a kamera (úhel pohledu) myší.
W: Jdi kupředu
S: Obrať se čelem vzad
A: Otoč se doleva
D: Otoč se doprava
Mezerník: Vyskoč
Ovládej kameru pohybem kurzoru na okraji obrazovky.
TIP: Pokud chceš, aby se kamera pohybovala rychle, podrž pravé tlačítko myši. Kamera se pak bude hýbat podle toho, jak budeš hýbat kurzorem.
? Jak se převléknu?
! Nové oblečení si můžeš koupit v obchodech ve stájích. Aby sis šaty oblékla na sebe, přetáhni je myší z Batohu na odpovídající místo v Popisu postavy (např. nové kalhoty na místo určené pro kalhoty).
? Jak mám vložit předměty do batohu?
! Pokud jsou okénka dole na obrazovce zaplněná předměty, můžeš je začít přesouvat do Batohu. Otevři Batoh kliknutím na ikonu a pak přetáhni myší předměty, které chceš přemístit. Tím si uvolníš okénka na liště.
? Jak si mám zapamatovat, co mám udělat? Jak to zjistím, když zapomenu?
! Klikni na ikonu knihy na spodní liště. Tím se ti otevře Úkolníček, kde můžeš kliknout na název úkolu, o kterém chceš získat podrobnější informace.
? Jak mám najít cestu k místu, kde mám splnit úkol?
! K orientaci v Jorviku použij mapu. Kliknutím můžeš mapu otvírat a zase zavírat. Na mapě jsou označené předměty, osoby, které ti zadaly úkol, a další užitečné věci.
? Venku je tma a já nic nevidím. Co mám dělat?
! Pokud je tma, je v Jorviku noc a musíš najít místo k přespání. Zamiř k místu, které je na mapě označené fialovou tečkou, kde zvol možnost "Uložit hru a jít spát". Když se hra uloží, nastane ráno.
? Co znamenají barevné tečky na mapě?
! Tečky znázorňují lidi, předměty a místa.
Žlutá tečka: postava, které musíš něco dát
Šedá tečka: postava, jejíž úkol jsi ještě nesplnila
Zelená tečka: postava, jejíž úkol jsi už splnila (vrať se k postavě a o splněném úkolu si s ní promluv)
Modrá tečka: postava, jejíž úkol můžeš plnit opakovaně
Oranžová tečka: předmět, který souvisí s úkolem
Červená tečka: předmět, který souvisí s úkolem, který sis vybrala v Úkolníčku
Bílá tečka: kontrolní stanoviště
Fialová tečka: místa, kde si můžeš hru uložit
? Proč nemůžu získat vodu z pramene ve Valedale?
! Pravděpodobně používáš špatný kbelík. Musíš použít ten, který jsi dostala při zadání úkolu.
? Proč nemůžu vyhřebelcovat/nakrmit/napojit svého koně?
! Postav se těsně ke koni. Abys koně vyhřebelcovala, aktivuj kartáč a přetáhni ho na tělo koně. Když se kolem kartáče objeví zelený rám, můžeš začít hřebelcovat. Pokud se neobjeví, jsi moc daleko nebo se pokoušíš koně hřebelcovat ze špatného úhlu - zkus se posunout. Když chceš koně nakrmit, aktivuj jídlo, které chceš koni dát, a přetáhni mu ho k tlamě. Když ho chceš napojit, musíš nejdřív naplnit kbelík vodou a pak ho koni přesunout k tlamě.
? Proč nechce kůň zrychlit?
! Rychlost koně závisí na tom, jak se cítí. Snaž se, aby ukazatelé jeho stavu byly vždycky na maximu. Stav svého koně můžeš ovlivňovat hřebelcováním, krmením a napájením.
Žízeň: kůň potřebuje vodu (modrá lišta)
Hlad: kůň potřebuje jídlo (zelená lišta)
Vyčerpání: kůň potřebuje zpomalit nebo zastavit a odpočívat (červená lišta)
Čistota: kůň potřebuje vyhřebelcovat (hnědá lišta)
? Proč se kůň vzpíná a nechce pokračovat dál?
! Pravděpodobně ses dostala do místa, kde kůň uvízl - možná je to tam příliš úzké. Musíš koně pobídnout, aby udělal pár kroků dozadu - pobídni ho, aby se vzepjal, a zároveň ho otoč. (Stiskni S, aby zamířil dozadu, a X, aby se vzepjal.)
? Jak změním koně?
! Pokud si chceš koupit koně, zamiř do stáje a klikni na vybraného koně. Tak se o něm dozvíš bližší informace. Klikni na OK, pokud sis koně vybrala. Pamatuj si, že musíš mít dost peněz a také musíš být na patřičné úrovni.
? Koupila jsem si nového koně. Kde ho najdu?
! Když si koupíš nového koně, objeví se na místě, kde si nechala svého starého.
? Mám nového koně, ale pořád zastavuje. Co dělám špatně?
! Někteří koně potřebují energičtějšího jezdce. Pobídni ho k vyšší rychlosti tak, že stiskneš W. Nezapomeň také sledovat jeho rychlost - když začne ukazatel rychlosti blikat červeně, kůň má v úmyslu zpomalit. Jak mám hrát - Star Stable 1
Při hraní hry se automaticky zapnou Rady pro začátečníky. K zobrazení těchto rad stiskni levé tlačítko myši na vykřičníku v levé části obrazovky (!) Tyhle rady ti pomůžou hru hrát. Pohyb
Tvoje postava se ovládá klávesnicí a kamera (úhel pohledu) myší.
W: Jdi kupředu
S: Obrať se čelem vzad
A: Otoč se doleva
D: Otoč se doprava
Mezerník: Vyskoč
Ovládej kameru pohybem kurzoru na okraji obrazovky.
TIP: Pokud chceš, aby se kamera pohybovala rychle, podrž pravé tlačítko myši. Kamera se pak bude hýbat podel toho, jak budeš hýbat kurzorem. Jiné postavy
Lidé, se kterými můžeš mluvit, jsou označení vykřičníkem. Přejeď kurzorem přes ně, až se objeví bublina s vykřičníkem (pokud je šedá, jsi příliš daleko - budeš muset přijít blíž). Pak stiskni levé tlačítko myši. Otevře se ti okno s nabídkou úkolů, kde si můžeš vybrat, o jakém úkolu chceš s postavou hovořit. Na konci rozhovoru se tě postava zeptá, jestli chceš nabízený úkol přijmout, nebo ne. Pokud úkol přijmeš, objeví se ve tvém Úkolníčku, kde se ti bude připomínat, dokud ho nesplníš. Vykřičníky a názvy úkolů mají různé barvy podle povahy úkolu, který máš vykonat.
Žlutá: postava, které musíš něco dát
Šedá: postava, jejíž úkol jsi ještě nesplnila
Zelená: postava, jejíž úkol jsi už splnila (vrať se k postavě a o splněném úkolu si s ní promluv)
Modrá: postava, jejíž úkol můžeš plnit opakovaně
Ovládací lišta
Ve spodní části obrazovky je lišta s několika ikonami, na které můžeš kliknout:
Medaile: zobrazí Síň slávy
Knih! zobrazí Úkolníček
Batoh: zobrazí obsah Batohu
Postav! zobrazí Popis postavy
Kůň: zobrazí Popis tvého koně
Šipk! návrat do Hlavního menu
Mapa
Ve středu podkovy v pravém horním rohu obrazovky je mapa. Když na ni klikneš, mapa se otevře, dalším kliknutím se zase zavře. Kliknutím na znaménka + a - si můžeš mapu zvětšovat a zmenšovat. Na mapě se objevují tečky, které symbolizují postavy, předměty a kontrolní stanoviště.
Žlutá tečk! postava, které musíš něco dát
Šedá tečk! postava, jejíž úkol jsi ještě nesplnila
Zelená tečk! postava, jejíž úkol jsi už splnila (vrať se k postavě a o splněném úkolu si s ní promluv)
Modrá tečk! postava, jejíž úkol můžeš plnit opakovaně
Oranžová tečk! předměty, které souvisí s úkolem
Bílá tečk! kontrolní stanoviště
Fialová tečk! místa, kde si můžeš hru uložit
Předměty
Pokud nějaký předmět můžeš sebrat nebo s ním něco udělat, kurzor se změní v obrázek ruky. Předmět pak vezmeš stisknutím levého tlačítka myši. Uchopení předmětu nebo vykonání akce trvá určitou dobu, která je graficky znázorněna zvětšujícím se pruhem. Předmět pak bude uložen do Batohu. Úkolníček
Tvůj Úkolníček obsahuje seznam úkolů, do jejichž plnění se můžeš pustit. Pokud tě zajímají podrobnosti o daném úkolu, stiskni levé tlačítko myši na jeho názvu. Žlutě jsou označené úkoly, do jejichž plnění ses již pustila, a zelené jsou ty, u kterých zbývá jen vrátit se s požadovanou věcí k tomu, kdo ti úkol zadal. Jízda
Pokud myší ukážeš na koně a kurzor se změní v sedlo, můžeš nasednout nebo sesednout. Stisknutím levého tlačítka můžeš nasednout, pokud stojíš na zemi, nebo naopak sesednout, pokud už jsi v sedle.
W: Pobídni koně k vyšší rychlosti
S: Přitáhni otěže
! Otoč koně doleva
D: Otoč koně doprava
X: Prudce koně zastav
Mezerník: Vyskoč
DŮLEŽITÉ! Kůň může zrychlit nebo zpomalit i z vlastní vůle. Dávej proto pozor a včas srovnej jeho chod podle vlastních představ.
DŮLEŽITÉ! Bez náležitého vybavení nesmíš do sedla! Nikdy nezapomeň na přilbu!
DŮLEŽITÉ! Ze začátku ti možná bude připadat těžké koně ovládat, ale jakmile se v ježdění zlepšíš, bude se ti lépe jezdit a kůň bude lépe reagovat na tvoje pobídky.
DŮLEŽITÉ! K ovládání koně můžeš zvolit i jiné klávesy:
Směrová klávesa (šipka) nahoru nebo kolečko myši nahoru: Pobídni koně k vyšší rychlosti
Směrová klávesa (šipka) dolů nebo kolečko myši dolů: Přitáhni otěže
Směrová klávesa (šipka) doprav! Otoč koně doprava
Směrová klávesa (šipka) dolev! Otoč koně doleva
0 na numerické klávesnici: Vyskoč
1 na numerické klávesnici: Prudce koně zastav
Hřebelcování
Na čištění koně použij kartáč. Kartáč aktivuješ stisknutím levého tlačítka myši ve svém Batohu. Pak přesuň kartáč ke koni. Nezapomeň, že musíš být těsně u něj, abys ho mohla hřebelcovat. Když se ikona zbarví zeleně, znovu klikni, a tím začneš s hřebelcováním (začne narůstat lišta akcí). Když je lišta celá barevná, tvůj kůň je čistý a čistota se mu zvedne na patřičnou výši. Pokud je ale kůň opravdu špinavý, budeš ho možná muset čistit víckrát, abys ho vyhřebelcovala opravdu dokonale. Krmení
Pokud chceš koně nakrmit, dej mu něco k snědku (seno, různé druhy trávy, mrkev nebo ostatní věci, které koně milují). Jídlo aktivuješ stisknutím levého tlačítka myši ve svém Batohu. Pak přesuň jídlo koni k tlamě. Nezapomeň, že musíš být těsně u něj, abys ho mohla nakrmit. Když se ikona zbarví zeleně, znovu klikni, a tím začneš s krmením (začne narůstat lišta akcí). Když je lišta celá barevná, tvůj kůň je nakrmený. Pokud je ale kůň opravdu hladový, budeš ho možná muset nakrmit víckrát, abys mu zahnala hlad opravdu dokonale. Napájení
Pokud chceš koně napojit, musíš mu dát vodu. Vodu naber ze studny do kbelíku. Kbelík aktivuješ stisknutím levého tlačítka myši ve svém Batohu. Pak přesuň kbelík koni k tlamě. Nezapomeň, že musíš být těsně u něj, abys ho mohla napojit. Když se ikona zbarví zeleně, znovu klikni, a tím začneš s napájením (začne narůstat lišta akcí). Když je lišta celá barevná, tvůj kůň je napojený. Pokud je ale kůň opravdu žíznivý, budeš ho možná muset napojit víckrát, abys mu zahnala žízeň opravdu dokonale. Čištění stáje
Pokud chceš vyčistit stáj, použij lopatu, kterou obyčejně najdeš ve stáji. Lopatu aktivuješ stisknutím levého tlačítka myši ve svém Batohu. Pak přesuň lopatu směrem k hromádce, kterou chceš uklidit. Nezapomeň, že musíš být těsně u ní, abys ji mohla odstranit. Když se ikona zbarví zeleně, znovu klikni, a tím začneš s čištěním (začne narůstat lišta akcí). Když je lišta celá barevná, je box čistý. Nezapomeň, že ve stáji obyčejně bývá několik hromádek, které budeš muset uklidit, než bude stáj čistá. Nakupování
Pokud chceš nakupovat, klikni na stánek vedle prodavače. Otevře se okno, ve kterém budeš moct nakupovat tak, že přetáhneš požadovaný předmět do svého Batohu. Poté se zobrazí cena tohoto předmětu, a pokud s ní budeš souhlasit, předmět se s konečnou platností přesune do tvého Batohu. Abys předmět prodala, přetáhni ho ze svého Batohu zpátky do Obchodu, kde zvol kolonku Prodat. Nákup koně
Svého koně můžeš vyměnit ve stáji kliknutím na požadovaného koně. Zobrazí se okno s informacemi o tomto koni. Změnu koně pak můžeš potvrdit stisknutím tlačítka OK. Batoh
Všechny předměty, které získáš, si neseš v Batohu. Když se Batoh naplní, nemůžeš už sbírat nové předměty. Místo v Batohu se dá udělat tak, že zahodíš do Odpadkového koše předmět, který už nepotřebuješ. Předmět aktivuješ stisknutím levého tlačítka myši. Pokud se kurzor zbarví do zelena, když ukazuješ na nějakou postavu, koně nebo místo, znamená to, že máš možnost stisknutím levého tlačítka použít některý ze svých předmětů z Batohu. Popis postavy
Tvoje postava má čtyři základní dovednosti: Skoky, Jízdu, Vedení a Péči. Skoky se uplatní při překonávání překážek, Jízda ti umožňuje dosáhnout větší rychlosti a ujet delší vzdálenosti, Vedení zlepšuje tvou schopnost koně ovládat a Péče ti pomáhá při čištění, napájení a krmení koně. Míra tvých dovedností je vyjádřena číslem - 0 znamená, že danou dovednost neovládáš vůbec, a 100, že jsi v téhle činnosti nejlepší. Své dovednosti můžeš zlepšovat při postupu na další úroveň. Úrovně získáváš díky bodům zkušenosti, které se přidělují za splnění úkolu. Svou současnou úroveň i počet bodů zkušenosti najdeš v Popisu postavy, kde můžeš také měnit své vybavení. Vybavení se mění přesunutím příslušného předmětu z Batohu na odpovídající pozici na obrázku tvé postavy v Popisu postavy. Změna se projeví okamžitě. Popis koně
V Popisu koně můžeš najít jeho Sílu, Vytrvalost, Rychlost, Disciplínu a Spokojenost. Síla určuje, jak vysoko kůň dokáže skočit, Vytrvalost udává, jak dlouho dokáže udržet vysokou rychlost. Rychlost pak určuje, jaké nejvyšší rychlosti může kůň dosáhnout, a Disciplína ukazuje, jak kůň reaguje na tvoje pobídky. Tyhle čtyři údaje mají svou počáteční hodnotu, ale dají se zlepšit tréninkem. Nikdy však nemůžou překročit maximální hodnotu.
Spokojenost vyjadřuje celkový stav tvého koně; jak dobře se cítí a jak dobře se o něj staráš.
Žízeň: kůň potřebuje napojit
Hlad: kůň potřebuje nakrmit
Vyčerpání: kůň si potřebuje odpočinout nebo aspoň zvolnit tempo
Čistot! kůň potřebuje vyhřebelcovat
Nespokojený kůň nezvládne vyhovět tvým požadavkům - například nepoběží dost rychle nebo neudrží požadovaný chod.
V Popisu koně ho také můžeš vybavit. Vybavení se mění přesunutím příslušného předmětu z Batohu na odpovídající pozici na obrázku koně v Popisu koně. Změna se projeví okamžitě.
Zvýšení úrovně
Gratulujeme! Poprvé jsi postoupila na vyšší úroveň. Teď si můžeš vybrat, které svoje dovednosti vylepšíš. Jednotlivé dovednosti si můžeš zvýšit v okně Popis postavy pomocí tlačítka + u názvů jednotlivých dovedností. Den a noc
Když padne tma a nastane noc, můžeš samozřejmě pokračovat ve hře, ale nikoho nepotkáš - všechny postavy šly spát. Na další dobrodružství si zkrátka budeš muset počkat do rána. Pkud nechceš v noci hrát, můžeš najít úkryt a spát. Závod
V průběhu závodu musíš postupně projet všemi kontrolními stanovišti, která jsou znázorněna šipkami. V závodě zvítězíš tak, že projedeš ve správném pořadí všemi kontrolními stanovišti v určeném časovém limitu. Skoky
Svého koně pobídneš ke skoku stisknutím mezerníku, pokud alespoň cválá. Při Tréninku skoků musíš úspěšně překonat všechny překážky (slouží jako kontrolní stanoviště) ve stanoveném pořadí, které určují šipky, a nesmíš překročit časový limit. Cross-Country
V cross country musíš překonat všechny překážky (slouží jako kontrolní stanoviště) ve správném směru tak, abys měla vždycky po levé straně bílou vlajku a po pravé červenou. Cestu k další překážce určují šipky. Závod je nutné dokončit ve stanoveném časovém limitu. Distanční závod
Distanční závod je jednou z klasických disciplín. Je to dlouhý a namáhavý závod v obtížném terénu. Nejvíc se podobá obyčejnému závodu, ve kterém musíš ve stanoveném pořadí projet určenými kontrolními stanovišti v daném časovém limitu. Sběr
Pokaždé, když dokončíš úkol, jehož náplní je obstarání potravy pro tvého koně nebo pro koně, který patří někomu jinému, budeš schopná tento druh potravy sebrat, kdykoli ho najdeš. Nezapomeň, že je dobré mít s sebou vždycky zásobu jídla, kdyby tvůj kůň dostal hlad. Peníze
I ve světě Star Stable se k placení používají peníze. Můžeš si je vydělat brigádami ve stájích, plněním některých úkolů nebo prodáváním předmětů v obchodech. Nahrávání a ukládání hry
Hru můžeš pokaždé uložit návratem do Hlavního menu. Odpověz ANO na otázku, jestli chceš hru uložit. K nahrání uložené hry zvol Nahrát hru z Hlavního menu, pak si vyber hru, kterou chceš hrát (jsou označené tvojí přezdívkou a časem, kdy sis hru naposledy uložila) a pak zvol Nahrát hru. Hru si můžeš také uložit ve stáji v Jorviku, v některých vesnicích a na jiných místech (například v lesních úkrytech). Z Hlavního menu si pak budeš moct nahrát hru z místa, kde jsi ji uložila.


Star table 2

18. ledna 2009 v 14:29 | Klárka |  Star stable 2
Zima


Líně padající vločky hájí krajinu do bělostného závoje, skrývající nahotu stromů, které přišli o své listoví, a propůjčují světu zdání čistoty a klidu.


Všechno ztichlo


Ptáci už dávno odletěli do teplých krajin a většina zvířat - ať už velkých nebo drobňoučkých - se pečlivě skryla před chladem a uložila se k zimnímu spánku.


Lidi od koní však zima neodradila od jejích radostí a povinností. Stále je potřeba čistit boxy, koně, pořád potřebují krmení a vodu a na stezkách, v jízdárnách a halách člověk narazí na šťastné tváře přátel, kteří ze všeho nejvíc užívají pohled na krajinu z koňského sedla.


Vyvrcholením jejich snažení jsou závody v Dietrichu, nejvýraznější skoková soutěž na světě.


Jen pár nejlepších jezdeckých škol z celého světa může do Dietrichu poslat své reprezentanty, aby se mezi sebou utkali v dramatickém finále. Mezi všemi jízdárnami v Jorviku získala právo vyslat svého jezdce ta, která leží na Borovicovém vrchu.


Teď už jen potřebují najít svého šampiona.


Mohla bys to být právě ty?


O čem jde ve Star table 1?

18. ledna 2009 v 14:28 | Klárka |  Star stable 1

Star table 1


V této hře plníte různé úkoly. V tomhle díle hry se chcete zúčastnit závody v cross country a dostihového ježdění. Můžete jezdit do vody (jen krokem nebo klusem) máte k dispozici všechny chody koně. Někdy vám kůň chce sám zastavit tak si to musíte hlídat. Jste v Jorviku, který je nejen plný spolehlivých lidí, kteří vám pomohou dostat se na závody, ale hlavně koní! Můžete si jezdit svobodně, kam chcete. Koně tam jsou snad všech barev. Nakonec dohromady budete mít přístup do čtyř stájí. Na závodech je to celkem těžké…… ale jde to. Nejdříve jedete distanční ježdění a poté cross country. Nezapomeňte se o koně starat!


Přeji hodně štěstí do výhry!




Plnění úkolu


Okolí Jorviku


Okolí Jorviku


Okolí Jorviku


Jorvik


Okolí Jorviku


Okolí Jorviku


Star table 1

17. ledna 2009 v 16:43 | Klárka |  Star stable 1
Podzim
Léto pomalu končí a zem se začíná připravovat na zimu. Stromy svlékají své jasně zelené hábity a odívají se do ohnivě rudé, hřejivě žluté a jiskřivě oranžové.

Na polích dozrávají obilné klasy, ovocné stromy jsou obtěžkány plody a vítr začíná fičet ve větvích.

V tomto čase změn přijíždí do Jorviku osamělá dívka.

Po celý svůj život vášnivě milovala koně. Toužila se o ně starat, pečovat o ně a pocítit pravou svobodu na jejich hřbetě. Po celý život snila svůj nádherný sen. Po celý život však věděla, že může pouze snít.

Snít krásný sen.

Žila ve velko městě a nokdy v životě živého koně neviděla. Obklopena symfonií klasonů a výpary z komínů a výfuku, pod ocelovou kledbou mrakodrapů, kde pro přírodu není místo, vyrůstala mezi davy lidí, kteří se kolem ní valili jako přívalová vlna.

Až do dneška

Konečně se jí podařilo přesvětšit rodiče, aby ji na podzimní prázdniny poslali proč z města, daleko do divočiny, kde se postaví na vlastní nohy.

V neznámém prostředí pociťuje hrůzu a zároveň nadšení. Ve světě plném cizinců se může držet pouze svého snu. A jen se modlí, aby to stačilo.

Ta dívka........ jsi ty.

A tvůj sen se může stát skutečností!

Obrázky z dostihů

12. ledna 2009 v 20:17 | Klárka |  Dostihy

Mustangové

12. ledna 2009 v 20:05 | Klárka |  Mustang
Divocí koně jsou odjakživa považováni za jakýsi symbol svobody a volnosti. Pro mustangy, divoké koně amerického Západu, to platí dvojnásob. Především proto, že jejich domovem jsou nekonečné severoamerické prérie, které představují volnost doslova bez hranic. A pak - tito koně nejsou svobodní od prvopočátku, jsou to domácí koně, kteří si svou svobodu téměř "vybojovali", museli se naučit přežít ve volné přírodě bez lidské pomoci, bez přikrmování, úkrytů před nepohodou i bez ochrany před přirozenými nepřáteli. Ale ke skutečné svobodě patří i ta nebezpečí.
V průběhu osídlování Severní Ameriky bylo do země dovezeno obrovské množství koní. Není divu, v té době byl kůň často jediným dopravním prostředkem a zároveň i jediným pomocníkem zemědělců na rozlehlých severoamerických pláních. Neklidná doba však způsobila, že mnoho dovezených koní svým majitelům uprchlo, mnozí pak byli úmyslně (nebo i neúmyslně, např. ve válkách a bojích s indiány) ponecháni svému osudu. Kůň je stádné zvíře, jednotlivci a malé skupinky uprchlých koní se postupně sdružovali do větších stád. A protože jsou to původně stepní zvířata, našli koně v severoamerických prériích podmínky velmi podobné svému dávnému domovu ve středoasijských stepích. Stejně jako tam však to byl domov krutý: v létě je sužovala sucha a vedra, v zimě kruté mrazy. Přežili proto jen ti nejodolnější. Časem tak bez zásahu chovatelů vzniklo jakési nové plemeno divokých koní, které spojovala vytrvalost, rychlost a odolnost vůči drsnému podnebí, stejně jako nižší výška v kohoutku.
POMOCNÍK INDIÁNŮ
Prérijní indiáni se zpočátku jezdců na koních báli, ale rychle si zvykli a brzy také pochopili, jak je takový kůň užitečný. Naučili se mustangy lovit, krotit je a jezdit na nich. Na koních vyráželi do válek proti jiným kmenům i proti bělochům, ale koně jim pomáhali i v běžném životě. Kočovné kmeny používaly koně k nošení či vlečení břemen, lovci se vydávali na koních na lov bizonů... Indiánští koně se od divokých mustangů nijak nelišili, pokud utekli, znovu se přidali ke svým divokým bratrům. V důsledku postupného vyhlazování indiánů a jejich ústupu do rezervací, stejně jako v důsledku technického pokroku - vzniku železnic, později pak rozvoje automobilismu - ztráceli mustangové svůj význam jako jezdecká a pracovní zvířata. Ale z přírody nezmizeli. Ještě na počátku dvacátého století odhadovali přírodovědci, že jich na území Spojených států žije kolem jednoho milionu. Bohužel, tento symbol svobodné Ameriky má jednu zásadní vadu - stáda mustangů obývají rozsáhlé pastviny a spásají trávu, která, podle mínění člověka, nepatří jim, nýbrž farmářům a jejich domácímu skotu... Farmáři proto vyhlásili mustangům nemilosrdný boj - vybíjeli je a jejich maso používali jako krmivo pro psy. V současné době jsou mustangové ve východních oblastech USA vyhubeni zcela, na západě jich zbývá necelých 20 000 jedinců roztroušených po malých skupinkách v odlehlých oblastech Nevady, Wyomingu, Utahu, Washingtonu, Oregonu, Kalifornie, Idaha, Montany, Colorada, Nového Mexika a Arizony.
ZÁKON PRO MUSTANGY
Už v sedmdesátých letech se mustang dočkal zákonné ochrany, ale od vydání zákonů ke skutečné ochraně vede ještě dlouhá cesta. Zákon na ochranu mustangů (byl vyhlášen v roce 1971) má navíc obrovské množství odpůrců v řadách farmářů a chovatelů dobytka. Ochránci přírody navíc bojují proti dávným tradicím, kdy se lov divokých mustangů považoval za sport. Bohužel, dnes se mustangové neloví proto, aby byli zkroceni a osedláni, ulovení koně putují na jatka, neboť jejich maso je v současné době ceněno jako mimořádná lahůdka. Naštěstí mají mustangové kromě odpůrců i mnoho přátel, kteří se snaží pomocí tisku, rádia a televize přesvědčit veřejnost i vládu, že tento symbol svobodné Ameriky je svým způsobem jejím přírodním a zároveň i kulturním dědictvím, které je nutno zachovat pro budoucí generace. Jejich práce není snadná, ochránit skupiny mustangů roztroušené po tak rozlehlém území vyžaduje obrovské úsilí, ale v posledních letech se zdá, že (alespoň někde) mustangové přibývají, přestože ona neomezená svoboda už pro ně není - ani v zemi neomezených možností - samozřejmostí.
ADOPTUJTE MUSTANGA
Lov mustangů má v Americe staletou tradici, zákon proto i dnes povoluje, aby si každý směl jednoho mustanga odchytit a takzvaně ho adoptovat. Zájemce se však musí písemně zavázat, že se bude o odchyceného mustanga pečlivě starat a že ho nedá utratit. Ochránci mustangů pak dohlížejí na to, aby se zvířeti skutečně dostalo potřebné péče a aby nepřišlo k úhoně ani při změně majitele.
ZDIVOČELÝ, ALE NE DIVOKÝ
Vzhled domácích koní samozřejmě ovlivňují chovatelé pečlivým výběrem rodičovských zvířat. Zdivočelí koně, jejichž rozmnožování člověk nijak neovlivňoval, vytvořili v průběhu let určitý typ nevysokého, odolného a otužilého plemene. Protože nikdo nedbal na jejich plemenitbu, mají nejrůznější zbarvení. Přesto svůj domácí původ nezapřou: nikdy nezdivočeli tak, aby získali zpět znaky pravých divokých koní. Jedním z nejtypičtějších je např. krátká stojatá hříva - mustangové si uchovali dlouhou hřívu domácích koní.
NÁVRAT DO ZEMĚ PŘEDKŮ
Kůň se do Ameriky dostal až ve středověku, s příchodem bílých kolonizátorů, do té doby v Americe koně nežili. Jenže toto tvrzení není zcela pravdivé, přesněji bychom měli říct, že koně v Americe nežili v době, kdy se v ní objevil člověk. Amerika je totiž původním domovem koní. Právě v Severní Americe nalézají paleontologové kosterní pozůstatky předků pravých koní. Koně rodu Equus se tady vyvinuli před třemi nebo dvěma miliony let. Po pevninském mostě, který tenkrát spojoval Severní Ameriku s Asií, se dostali do Starého světa. Po zániku pevninského mostu americká populace z neznámých příčin vyhynula, zatímco ve Starém světě se koně dál vyvíjeli do podob, jaké známe dnes.